QR kodea (Quick Response) bi dimentsioko puntu-matrize batean informazioa gordetzeko sistema bat da. Barra-kodeen antzekoa, baina askoz ere informazio gehiago gordetzen du ezker-eskuin eta goitik behera.
QR kodeek hiru karratu dituzte izkinetan, irakurleari kodearen posizioa antzematea ahalbidetzeko. Teknologia horren arrakastaren arrazoia bere estandar irekia eta sakelako telefonoei lotutako erabilera dira; sakelako telefonoek irakurgailu gisa funtziona dezakete. Askotariko informazioa bil dezakete: testu sinpletik hasita, bisita-txartel elektroniko eta web-orrietarako loturetaraino
Nola erabiltzen dira?
QR kodeak
interneten eskuragarri dagoen sortzaile baten bitartez sortzen dira: http://www.qredu.net/es/qrc/show_gen
Bildu behar
duen informazioa sartu (URLa, SMA, telefonoa edo testua), tamaina aukeratu eta
klik egin behar da “generar” dioen eremuan. Sortutako QR kodea irudi-artxibo
gisa gorde daiteke, ondoren QR KODEA 01 CÓDIGO QR 01 erabiltzeko, betiere
kontuan izanik artxiboari aldaketarik egiten bazaio, aldaketa horiek
proportzionaltasuna errespetatu behar dutela.
QR kode bat
irakurtzeko kamera duen sakelako telefono bat eta kodea irakurtzeko programa
bat behar dira. Zure sakelako telefonoak QR kodeak irakurri ote ditzakeen
jakiteko, QREdu web-orrian kontsulta dezakezu: http://www.qredu.net/
Web-orri
horretan, halaber, irakurtzeko programa nola instalatu azaltzen dute. URL bat
irakurtzeko, gainera, sakelako telefonoak interneterako konexioa eduki beharko
du. Horregatik, oso interesgarria da sakelako telefonoak Wifia izatea eta
ikastetxean edo irakurtzeko tokian Wifi irekia edo irakurleak ezagutzen duen
sarbide-gakoa duen wifia izatea. Beste aukera bat datu-tarifa bidezko konexioa
da. Kasu horretan, baina, kostua faktore mugatzailea izan daiteke inondik ere.
Ikasgelarako
gomendioak?
Hezkuntza-eremuan,
bi erabilera ditu:
• Sakelako
telefonoaren bitartez, interneten zintzilikatutako handitze-edukia
zerbitzatzea, “kliskagailuarena” egiten duen inguruneko elementuren batean
oinarrituta; adibidez, lorategiko landareren batekin zerikusia duten
informazioak, irudiak, bideoak, etab.
• Paper
formatuko hezkuntza-fitxak ikus-entzunezko dokumentu bihurtzea, ikasgelan
sakelako telefonoa erabiliz.
Eskola-ingurunean
QR kodeak erabiltzeak sakelako telefonoari eta, oro har, hari gabeko konexioa
duten gailu eramangarriei, hezkuntza-tresna gisa, ematen zaien erabilera
berraztertzea eskatzen du. Horrez gain, eskola-ingurunean wifi eremuak
konfiguratzeari buruzko eztabaida bideratzen du. Bestalde, gogorarazi behar da
sakelako telefonoek wap-orriak irakurtzen dituztela. Web-orriak baino formatu
estuagoa dute eta elementu grafikoak eta ikonoak beste modu batean tratatzen
dituzte. Gaur egun, QR kodeen erabilera fase esperimentalean dago eta,
funtsean, eduki estatikoak eskuratzeko sakelako telefonoa erabiltzean datza.
Etorkizunean, wap dinamikoetan sartzeko aukerak teknologia honen ahalmen
didaktikoa nabarmen gehituko du.
No hay comentarios:
Publicar un comentario